Forums
This topic is locked
Asp delete record
Posted 25 Aug 2004 11:18:05
1
has voted
25 Aug 2004 11:18:05 stany berden posted:
HiI would like to delete all records who ar older then 25 days.
In my acces database in the tabel gasten boek i have a date/time field
every time i run the qeury i got the error type mismatch.
Is there enyone who can help me?
This is a part of code
<pre id=code><font face=courier size=2 id=code>
Dim vandaag
vandaag = date
MM_editConnection = MM_wevoc_STRING
MM_editQuery = "delete from gastenboek where datum < ' vandaag ' "
Set MM_editCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command"
MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection
MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery
MM_editCmd.Execute
MM_editCmd.ActiveConnection.Close
</font id=code></pre id=code>
THX
Replies
Replied 25 Aug 2004 16:04:29
25 Aug 2004 16:04:29 D J replied:
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
MM_editQuery = "delete from gastenboek where datum < ' vandaag ' " <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Je moet proberen om geen spaties te gebruiken in de namen die je gebruikt. En je kunt gewoon filteren op records die ouder zijn dan 25 jaar en deze dan vervolgens verwijderen. volgens mij ben ik ook wel eens een functie in access tegen gekomen welk je records maar voor een bepaalde tijd opslaat. MLZ D
PS vandaag = Now()
Edited by - d-dayve on 25 Aug 2004 16:05:50
MM_editQuery = "delete from gastenboek where datum < ' vandaag ' " <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Je moet proberen om geen spaties te gebruiken in de namen die je gebruikt. En je kunt gewoon filteren op records die ouder zijn dan 25 jaar en deze dan vervolgens verwijderen. volgens mij ben ik ook wel eens een functie in access tegen gekomen welk je records maar voor een bepaalde tijd opslaat. MLZ D
PS vandaag = Now()
Edited by - d-dayve on 25 Aug 2004 16:05:50
Replied 25 Aug 2004 18:27:53
25 Aug 2004 18:27:53 Rene Bandsma replied:
Precies, niet erg spannend. Toch zou het mooi zijn dat alle berichten in de forum in het Engels worden geschreven. Aan de code van stanman5 en zijn profiel kun je zien dat hij een Nederlander is... toch graag in English
Replied 01 Sep 2004 17:22:32
01 Sep 2004 17:22:32 D J replied:
Sorry, you're right it should be possible for everybody here to read MLZ D